27 November 2009

To have it shabby or not.....

......thats the question!


I can’t decide whether I think shabby chic is overrated or not. When I look at all the web shops and blogs dedicated to shabby chic or French white or Danish white I feel a yearning as well as a light panic attack. Most of the homes are so perfect….everything in its right place and not an object to be seen that doesn’t match the designated theme. It makes me want to scream or secretly go there at night and place an ultra modern chair or

gall green plastic bowl among all the white finery. At the same time I wish that my house could look just like that, pristine, white and clean like a freshly mangled sheet but shabby chic doesn’t go that well with a shoebox shaped terrace house from the 60ies.

Come Christmas time my yearning grows bigger mostly due to all the Christmas magazines that I read. I mean it’s called a white Christmas for crying out loud! Or does that refer to snow? This year I think I will give in and have it both ways. A vintage like Christmas at the country house and a more modern Christmas in town. How is that for defying ambivalence?



Take care
Jeanette

4 comments:

LiLi M. said...

I never liked something that is predictable and this whit- Danish- but-actually-we-mean-french style is! Last year everybody had a white painted Madonna with a rosary. Come on Jeannette, that is not us. We will never have it, we cannot, but we certainly don't want to! You are my twinsister remember? Have a great weekend!

Anna Stilla said...

Jag förstår inte hur folk bär sig åt i vita hem. Med katter, hundar och barn. Min katt som tycker om att vara ute lämnar ofta tassavtryck i soffan. Hujedamej om den vore vit!
Och hur gör man om man tänker städa? Alla dessa saker i varenda hörn... På en bild i en tidning såg jag till och med ett hem med en rosig servett på kaffebryggaren. Tar man ner den varje gång man ska brygga kaffe? Verkar jobbigt.
Nehej, jag är för en bekväm och djurvänlig inredning.

Kram
Anna

Anonymous said...

Jag tycker shabby chic är ljuvligt att se på, på bild eller när jag besöker hemma hos någon annan. Är dock tveksam om jag vill ha det riktigt så själv. I mitt tycke är det för mycket grejor som inte har någon funktion, för mycket träslevar på väggarna som inte ska användas, liar osv. Jag blir alldeles orolig inombords av alla pryttlar. /Frida

Toril said...

Hej, jag försöker leva avskalat...lite för att orediga ytor gör mitt huvud ännu snurrigare...men jag vill fortfarande ha färg och mysigt...för mig är julen vit..men då menar jag utan alkohol. Tycker man kan "festa" andra dagar på året. Men jag håller med att tidningarnas hem ser överdrivet prydliga ut...å ansträngda på nåt vis...allt gott:)