27 August 2008

Volvo issues....

I drive a Volvo. Nothing I am proud of I am afraid. You see I have Volvo issues…In Sweden we make fun of what we call the 3 V syndrome and the V stands for villa, Volvo and vovve. For you English speaking readers that probably says absolutely nothing but for a Swede…..well it says everything. Let me try and explain. Villa = terrace house, Volvo = is a Volvo of course and vovve= a doggy - or in other words – welcome to suburbia.

Not really the image I was going for. I am more of a 1970´s Corvette kind of a girl…… To be honest I would much rather live in the Batcave driving the Batmobil.


So when I bought my Volvo I bought a black one hoping it would look a bit more like the Batcar. Fat chance. So I went off and bought myself a dancing Elvis and hang him on my rear-view mirror and a bumper sticker that said “ Do I look like I give a shit”. But I still sort of hated my Volvo. Well I didn’t really hate the car, it’s a great car in fact. I just wasn’t to keen on the image it was giving me. You simply can`t be Catwoman in a Volvo!

So I decided I was going to pimp my car! We have a part of Malmö that is called Möllan. This is a melting pot of cultures - Arabic, Italian, Latin Americans, Vietnamese and Swedes living side by side. It`s a funky place and it is definitely the place to go if you want your car pimped. They have this great Arabic car dealer that’s sells lights that you mount under your car that flashes when your car stands still, and enormous sound systems that makes your feel like you are sitting inside a spin dryer and thousands and thousands of other gizmos and bling bling that makes your car look like no-one else’s. So I entered the shop ......


- Excuse me can I get my car pimped here?
- Eh, what you mean?
- Well I would like one of them flashing light kind of gizmos….. A green and purple one.
- Eh, I make your car good. Best car in the city, your car will be. Were is car?
- It’s the black Volvo right outside there.
I point him in the general direction of my car. And he goes silent.
- Hey lady are you crazy! I can`t pimp no Volvo.
- But why …..?
- I have my honour. I am good Arabic car dealer. No one pimps a Volvo.
And then he delivers the final blow by saying
- You want advice? You go buy a decent car!

So I am stuck with my Volvo looking just like a…..Volvo.

I guess it`s ....




Or I just have to hunt Batman down and marry him!

Take care
Jeanette

6 comments:

Anna Stilla said...

Jag kan pimpa din Volvo :)

Vi har pimpat vår Saab. Målat blommor på den, lämnat våra hand- och fotavtryck samt målat ett fredsmärke. Ungdomar vänder huvudet efter oss och vinkar glatt. Jag brukar vinka tillbaka och min sambo tror att jag känner halva stan :)

Men jag har sagt att om jag köper min Mini Cooper D så ska jag inte måla en enda blomma på den!

Kram
Anna

Unknown said...

You always give me a good laugh Jeanette!!! I hate to tell you this but Volvos have a bit of a reputation here to. Just goes to show that we should never stereotype the people that drive them. There may just be a "Catwoman" behind the wheel!

Keep those good stories coming. Maybe you can add some fluffy pink cushions, etc to pimp it!?!?
A happy day to you Jeanette, love from Angela.

Anonymous said...

:)
Nu skrattar jag.....
Jag tycker absolut att du ska låta Anna Stilla pimpa din Volvo.....jag kan se det hela utspela sig framför mina ögon....lova att ni fotograferar det hela och visar på bloggarna sedan :)
Berätta inte för din Volvo om dina tankar för då kanske den blir tvär och vägrar starta i morgon...
Om vi säger så här..det finns ett uttryck som säger att du kan aldrig förändra någon annan...bara dig själv.
Enkelt, Jeanette...nästa gång du ska köra din svarta Volvo så tar du på dig en åtsittande, blänkande svart Catwomandress och en svart mask, med kattlikt utseende placeras framför ansiktet. Du glider smidigt in i din Volvo och tittar dig omkring med dina kattögon , innan du gör en rivstart och kör iväg...för att höja stämningen ytterligare så skriker du genom de nervevade fönsterna. BEWARE, people...Catwoman is in town :)
Att det efter en stunds körande blinkar ljusblått i backspegeln....ja, det blir liksom en bonus :)
Ha, ha.....nu ramlar jag nästan av stolen...(skrattar ihjäl mig, tror jag)
Kan du inte köra till Edestad när du ändå är ute och kör.....jag tar lite kaffe med mig så du kan få en stärkande tår när du kommer :)
Kan behövas när man blivit jagad av en polisbil i över 20 mil....:)
Näää, nu ska jag vara allvarlig , Jeanette!
För nu är de där tsk:arna med humor slut....
Det vore SKITKUL (på ren svenska) om du kunde komma till Edestad den 13 och 14 september, tänk vad vi skulle babbla! Jag ska var lite utklädd också ...så du får se om du känner igen mig...kanske vi skulle ha varsin röd nejlika i knapphålet, förresten finns det knapphål på en Catwoman dress?
Aja, vi löser det jeanette...det vore kul i vilket fall som helst.
En sak till....Emma skrev inne hos mig att hon gjort en ny blogg och jag tänkte jag skulle kolla in den men hon glömde ju skriva den nya adressen. Jag skrev inne på hennes gamla blogg men har inte fått något svar...
Förstår att du tycker det är tomt och tyst när ena dottern flyttat ut, men du vänjer dig snabbt och rätt vad det är så kommer de tillbaks och fyller hela huset med sina sminkgrejor, skor, väskor och hårfönar....fråga mig, jag har varit med om att båda döttrarna flyttade och rätt vad det var så kom de tillbaka igen och då kände jag mig lite trångbodd helt plötsligt, efter att ha vant mig vid de "luftiga" garderoberna och de fria ytorna :)
Oj, nu får jag nog sluta att skriva så jag inte spränger kommentarslådan här.....bara en sak till...
TACK, för dina utomordentligt vänliga ord om mina bilder. Det värmer ända in i hjärte roten, må du tro!
KRAAAAAAAAAAAAAAAMMMMMMMM från Clara

Sömsmånen said...

Haha, kul gubbe!
Tänk om jag skulle knalla förbi en kväll och hotta upp din Volvo...?

LiLi M. said...

Hahaha, someone of the swedish bloggers has a line on her blog: 'if I was a car I would be a Volvo', but that wasn't you huh? ;-) I was always a huge fan of the Volvo Amazon. But I can see what you mean, here Volvo means; driving the kids to the hockeyclub. I'm affraid you wouldn't be catwoman here either.
Great to be back home and read your posts. How is your daughter doing? I have a lot to catch up with so I'm going to read some more blogs now, see yah!

Anonymous said...

OMGosh! You've got me in giggles with your Volvo story. A great way to start my day!! Sorry I've been MIA for a whole month. I'm looking forward to winter when things may slow down a bit. But first, glorious fall and days spent running from tree to gorgeous tree with my camera. Yeah! xoxo